zondag 28 april 2013

Koninklijk paar

Ik geef het toe. Ik verzamel haakboekjes. Alles wat uit komt, wil ik hebben. Nou ja, bijna alles dan.
Dus toen het boekje 'Ik hou van Holland & haken' uit was, moest ik deze hebben natuurlijk. Al was het alleen maar vanwege het patroontje van klompen, die ik mogelijk voor een bepaald project wel kan gebruiken.
Toen ik op een zeldzame avond op de bank voor de buis zat, bedacht ik me, dat het wel leuk zou zijn om het Koninklijk paar te gaan haken zodat ik die op de tv kan zetten met de laatste Koninginnedag / Inhuldiging. Natuurlijk bedacht ik dit weer niet erg ruim van tevoren. Dus er was werk aan de winkel.
Omdat het de laatste Koninginnedag zou zijn, begon ik maar als eerste met Beatrix haken.
Man, man, man, wat een gedoe. Het 'haar' heb ik 2x zitten doen. En toen klopte er nog niets van. Het was veel te groot. Dan maar wat improviseren. En het verder bewerken van het 'haar' volgens het patroon heb ik achterwege gelaten.

Vervolgens ging ik aan de slag met Willen-Alexander. Hier ging het gelukkig wat soepeler. Beetje jammer om te horen tijdens het televisie-interview, dat hij militair af is. Dus eigenlijk had ik 'm moeten haken met een zwart pak en de Kroningsmantel.

Moeder en zoon...
En tenslotte gingen we aan de slag met Maxima. Ik besloot om lekker af te wijken. Zij moest ook al een Koninklijke uitstraling krijgen. Dus ik haakte een rode jurk met goud-draad. Ze kreeg geen hoedje op maar ook al een kroontje. Het haar vond ik wel een hoop gedoe. En het moest goed gebeuren omdat er nu niet een hoedje overheen geplaatst zou worden. Maar ik ben uiteindelijk zeer tevreden over het eindresultaat, van alle drie.




2 opmerkingen: